Week 7 en 8 @Chhuk Village - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Michelle Lavrijsen - WaarBenJij.nu Week 7 en 8 @Chhuk Village - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Michelle Lavrijsen - WaarBenJij.nu

Week 7 en 8 @Chhuk Village

Door: Michelle Lavrijsen

Blijf op de hoogte en volg Michelle

14 Juni 2014 | Cambodja, Khett Siem Reab

Hey dutchies,

Week 7 en 8 in Chhuk Village zijn alweer voorbij gevlogen en dat is wel weer een reden voor een nieuw verslagje!

De maandagochtend van de zevende week hebben we kennis gemaakt met een nieuwe vrijwilligster, Charlotte, die onze laatste vier weekjes hier zal vergezellen. Verder was het voor mij en Eline een kort weekje in het dorpje omdat Eline een fikse keelontstekjng had opgelopen. Hierdoor zijn we op woensdag al teruggekeerd naar de stad zodat ze goed kon uitzieken.

Week 8- Gelukkig konden we deze maandag weer gezond en uitgerust terug keren. Doordeweeks houden we ons meestal bezig met dezelfde dingen maar ook komen er nog steeds nieuwe bezigheden bij.

Zo hebben we op dinsdag ochtend na de prepare gewerkt op de maringa farm van de organisatie. Dit is de farm waar de maringa bomen staan en waar ze onderandere thee, vitamine pillen en kruiden van de bladeren maken. We hebben hier de gele blaadjes van de bomen gehaald, dit zijn de rotte blaadjes, en het onkruid uit de grondgehaald. Tijdens de avondles hebben we met de jongste kinderen weer een keer de tandjes gepoetst wat altijd een leuke bezigheid is.

Woendsag ochtend ben ik weer een keer mee geweest met de vaste voedselronde. En hebben Eline en Charlotte zich bezig gehouden met het sorteren van de kledingpaketten.

Donderdag hebben we na de prepare met de drie mannelijke teachers achter op de scooter de toiletten bezocht. De organisatie heeft aan 20 gezinnen de materialen voor een toilet gesponseerd. Het is de bedoeling datze de wc's zelf in elkaar zetten. Tijdens de ronde hebben we gekeken hoe de bouw er voor staat en het eind resultaat van een paar toiletten. De toiletten hebben een bepaalde afmeting maar niet iedereen houd zich aan de afmetingen waardoor de wc's er wel eens verschillend uit komen te zien. Zo zijn sommige toiletten bijvoorbeeld erg laag omdat ze hem te breed hebben gemaakt. Het was ook wel grappig om te zien dat iedereen de indeling van zijn toilet anders inricht.
Dit was oom de dag van onze tweede gameday voor de oudere kinderen in een dorpje verderop. Rond 3uur gingen Eline en ik op weg om alles klaar te zetten. Even leek het allemaal al in het water te vallen voordat we uberhoud al begonnen waren. Het begon namelijk in een keer flink te regenen, gelukkig werd het na een uurtje al wat minder en kregen we weer goede moed. De teachers en de leerlingen kwamen langzaam opdagen e zo konde we een half uurtje na de planning toch nog starten! Het was weer een groot succes met veel lachende leerlingen. Wij, de teachers en vooral de leerlingen hebben weer veel plezier gehad en daar deden we het voor!

Ook wij hebben hier gisteren gekeken naar de wedstrijd spanje - nederland. Het zal wel niet z'n groot gekkenhuis geweest zijn zoals daar bij jullie maar ook wij hebben er van genoten met de Cambodjanen en Nederlanders hier!!

Op z'n hollands, houdoe en tot volgende week!

• 17 Juni 2014 - 12:35

Guus:

Dat jij nog ooit een verslag zou schrijven over een toiletbezoek....

• 26 Juni 2014 - 18:55

Will Roovers:

Hee Michelle,

Ik wil je alvast Van Harte Feliciteren met je 19de verjaardag.
    Ik houd het gebak en de borrel tegoed.
    Ik wens je een hele fijne dag en nog een hele fijne tijd die je
    nog te gaan hebt daar in Cambodja.
    Maar daar hebben jullie niet zo veel moeite mee volgens de informatie
    die wij hier krijgen.
    Geniet er van en tot over een paar weken.

Groetjes Tante will.