heenreis - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Michelle Lavrijsen - WaarBenJij.nu heenreis - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Michelle Lavrijsen - WaarBenJij.nu

heenreis

Door: Michelle Lavrijsen

Blijf op de hoogte en volg Michelle

03 April 2014 | Cambodja, Khett Siem Reab

Eindelijk na twee dagen reizen zijn we dan aangekomen in Siem Reap, Cambodja. De lange reis is begonnen op schiphol, waar we dinsdag 1 april om 22.00 uur onze eerste vlucht hadden naar Abu Dhabi hadden. Dit was een vlucht van ongeveer 6 uur, we hebben ons niet hoeven te vervelen tijdens de reis want we hadden een ruime keuze aan films, spelletjes en muziek. Maar de meeste tijd van de reis heb ik liggen slapen.
Aangekomen in Abu Dhabi stond er een bus voor ons klaar die ons naar het vliegveld bracht, daar hebben we een uurtje moeten wachten op de vlucht naar Bangkok. Gelukkig stond het allemaal goed aangegeven en was het niet zo moeilijk om de juiste gate te vinden.
De reis naar Bangkok duurde iets langer dan 6 uur maar we landen een half uur eerder dan gepland. Het was gelukkig geen ramp om zolang in het vliegtuig te zitten omdat we een lekker dekentje en kussentje kregen van de maatschappij, gratis eten en drinken konden krijgen en ook hier weer een ruime aanbod aan films, spelletjes en muziek.
Tijdens de reis naar Bangkok zat er een aardige Nederlandse meneer langs ons die in Bangkok woonde en ons het een en ander kon vertellen. Hij heeft ons ook nog geholpen op het vliegveld van Bangkok. Het was een zakenman die voor ons een snellere manier kon regelen om door de douane te gaan. Op deze manier hoefde we niet in de lange rijen te staan en konden we snel naar onze bagage. Dat was even een stress momentje, zou die wel of niet aankomen? Gelukkig is dat ook allemaal prima verlopen en hebben we onze bagage! (ze kwamen pas als een van de laatste eruit)
Omdat het bij ons al 7 uur 's avonds was hadden we er voor gekozen om eerst even te overnachten in Bangkok. We zijn vanaf het station met de trein naar Bangkok city gegaan, waar we een goedkoop hotelletje hadden gevonden. Na een verfrissende douche zijn we gelijk ons bed in gegaan omdat we er de volgende ochtend al weer vroeg uit moesten om naar Siem Reap te vertrekken.
We stonden om half 7 op, hebben even wat gegeten in het hotel en zijn toen met een taxi naar het busstation gegaan. In Bangkok moet je betalen om de snelweg op te mogen, niet dat het duur is maar toch.
Eenmaal aangekomen op het busstation aangekomen wisten we niet goed wat we nu moesten doen maar al snel kwam er een thaise man naar ons toe die vroeg waar we heen moesten, wij uitgelegd en hij wist meteen waar we moesten zijn.
We moesten nog een half uurtje wachten op de bus voordat we konden beginnen aan deze lange reis. We hebben ongeveer 9 uur in de bus gezeten, gelukkig hebben ze hier goede airco dus het was niet zo erg. Onderweg konden we onze ogen uitkijken dus ik heb me niet verveeld.
Op de grens van Thailand en Cambodja moesten we uit de bus om het paspoort te laten controleren en om een visum aan te vragen. Dit had nogal wat in, overal moesten we verschillende formulieren invullen en alles controleren maar ook hier zijn we goed doorgekomen.
Toen iedereen weer in de bus zat konden we beginnen aan het laatste deel van de reis- op naar de eindbestemming Siem Reap!!
Om 18.30 uur (half 2 Nederlandse tijd) kwamen we dan eindelijk aan. Ook hier werden we weer vriendelijk ontvangen, we konden een gratis tuktuk krijgen die ons naar een hotel zou brengen. Natuurlijk hebben we dit aanbod aangenomen. Zo doende zit ik dan nu in een hotelletje met gratis WIFI (hij doet het alleen niet zo goed haha).

Genoeg geluld, ik ga me eerste reisverslag maar is afsluiten. We gaan nog even de stad in en wat eten. Verder zullen we vanavond niet veel meer gaan doen.
Ik houd jullie op de hoogte!

• 03 April 2014 - 18:07

Will Roovers:

Fijn dat je goed aangekomen bent en dat de reis goed is verlopen.
    Nu kan je grote avontuur echt beginnen.
    Heel veel plezier en geniet er van.
    Leuk om je zo te kunnen volgen.

Groetjes Tante Will.

• 03 April 2014 - 19:51

José Van Rooij:

he meissie, ,wat leuk om je reisverslag te lezen. blij dat de reis zonder problemen is verlopen. Hebben wel aan je gedacht! En nu kan t echte werk beginnen en natuurlijk ook tijd om te genieten. Zijn erg benieuwd naar de komende maanden. Succes en veel groetjes van ons allemaal. We blijven je volgen.

xxx Tante José en de rest.

• 03 April 2014 - 21:27

Kirsten:

Jemig Michelle, ik vind het nu al een avontuur!
    Wat een ongelooflijke stoere reis hebben jullie tot nu toe achter de rug.
    Geniet van alles om je heen en super dat je dit verslag maakt.

Groetjes,
    Kirsten